Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Fietsdrager voor op de dissel

Fietsdrager voor op de dissel 27 feb 2010 12:23 #117

• van der Veer
  • van der Veer's Profielfoto
Hallo

Ik ben in het bezit van een Solifer 570MH uit 2004. Prima caravan, waar wij zeer tevreden over zijn. Maar ja, als je al 28 jaar Solifer caravans hebt gehad, kan dat ook niet anders.
Na al die tijd de fietsen op het dak van de auto vervoerd te hebben, wil ik ze nu op de dissel gaan vervoeren. Om fietsen op het dak van een SUV te zetten gaat wat moeilijk. Met een max. kogeldruk van 100 kg lijkt het zetten van de fietsen op de dissel dus de aangewezen oplossing.
Nu mijn vragen:
1) Ik heb weleens gelezen dat de rij eigenschappen van de caravan aanmerkelijk slechter worden met fietsen op de dissel. Zijn hier ervaringen mee?
2) Wat is een aan te bevelen fietsdrager, waarbij de disselkast nog redelijk makkelijk bereikbaar blijft? Betekent dit een kantelbare drager?

Bij voorbaat bedankt voor het goede advies!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Fietsdrager voor op de dissel 03 mrt 2010 15:48 #119

• Kranendonk
  • Kranendonk's Profielfoto
Het wordt over het algemeen niet aangeraden, maar wij hebben de fietsendrager achterop onze S4.Ik moet zeggen dat met een sedan de combinatie wat gevoeliger was, maar sinds we een SUV hebben is het geheel stabiel.
Blijft buiten kijf dat op de dissel het geheel strakker zal zijn, mede door de verhoogde kogeldruk. Nadeel is inderdaad de bereikbaarheid van de dissleklep, maar met een kantelbare drager is dit op te lossen.Bij de delaers heb ik diverse goede merkdragers gezien, Thule Omnistore etc. Ervaring hiermee heb ik zelf niet.MVRGR
JanKr

Re:Fietsdrager voor op de dissel 03 mrt 2010 19:58 #120

Wij rijden al jaren met dezelfde caravan en met de fietsen op de dissel. Waaronder zelfs een elektrische fiets.
Geen enkel probleem met het rijden, dankzij een SUV.
We hebben een omnibike drsger, weliswaar kantelbaar, maar met twee fietsen erop is dit praktisch niet te doen.

J.D.

Re:Fietsdrager voor op de dissel 05 mrt 2010 20:37 #121

• van der Torre
  • van der Torre's Profielfoto
Wij hebben ervaring met een Twinnyload prestige fietsendrager die op de dissel van onze 500l, G5 en nu op de artic 560 is gemonteerd. Bij de 500 en G5 kon de klep voor de dissel niet volledig worden geopend, bij de artic 560 (2009)kan dit wel. De Twinnyload kan tevens worden gebruikt als de caravan "op zijn plaats" blijft staan en de fietsen met de auto worden meegenomen. Bij een caravan langer dan 5 meter wordt het afgeraden de fietsen aan de achterkant van de caravan te vervoeren.

Re:Fietsdrager voor op de dissel 28 mrt 2010 19:19 #122

• J. Vredeveld.
  • J. Vredeveld.'s Profielfoto
Hallo,

ik zag uw reactie van de fiestendrager op de dissel. U heeft dit gehad op een 500. Wij hebben nu een 450 uit eind jaren 80. Denkt u dat dit systeem ook daarop past? Ik ben al aan het meten geweest maar het lijkt heel krap.

Misschien kunt u ons verder helpen?

Re:Fietsdrager voor op de dissel 28 mrt 2010 19:45 #124

• Jaap van der Torre
  • Jaap van der Torre's Profielfoto
Voor de 500l hadden wij een 450 artic. Maar toen namen wij de fietsen op het dak van de auto mee. Ik denk dat met het caravanhulpstuk hoog voor boven de dissel van twinny load de fietsen ook op de dissel van een 450 kunnen worden vervoerd, zie website van twinny load:
Succes met het verder uitwerken. Jaap
  • Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 1.049 seconden

Leden inloggen